Sistem delova trapa na vozilu uključuje mnoge važne komponente i sklopove, koji su takođe podložni habanju i oštećenju kao svi drugi delovi. Delovi trapa su kritični za bezbednost i doprinose efektivnijem i ekonomičnijem upravljanju vozilom.
Servis trapa na vozilu u našem servisu obuhvata sledeće usluge:
- servis kočionog sistema
- zamena krajeva spona,
- zamena krajeva letve volana,
- zamena kugli,
- zamena silen blokova,
- zamena homokinetičkih zglobova,
- zamena ramena,
- zamena viljuški
Zamena paknova i pločica
Pločice i paknovi su potrošan materijal na vozilu i potrebno je voditi računa o njihovom stanju. Na koliko ćete pređenih kilometara zameniti pločice ili paknove, zavisiće pre svega od njihovog kvaliteta, kao i stila vaše vožnje, jer se naglim kočenjem trenje između kočionih površina povećava, a samim tim se i ubrzano troše.
Zamena diskova i doboša
Disk kočnice takodje vrše pritisak na pokretni deo koji je pričvršcen za točak i trenjem usporavaju okretanje. Za razliku od doboš kočnica, kod disk kočnica trenje koje je potrebno za usporavanje okretanja točkova ne ostvaruje se pritiskanjem kočionih obloga o unutrašnju površinu doboša, već kočione obloge (pločice) između sebe stiskaju metalni disk.
Doboš kočnice funkcionišu tako što vrše pritisak i stvaraju trenje između pokretnih delova koji su pričvršceni za točak i nepokretnih delova automobila. Glavni deo doboš kočnice je doboš koji je pričvršćen na glavčini točka tako da se okreće zajedno sa njim. Pritiskanjem obloga (paknova) uz unutrašnjost doboša javlja se trenje među njima, a kako se točak već okreće zajedno s dobošom, ovo trenje usporava okretanje točka, a time i zaustavlja automobil.
Prednje i zadnje kočnice treba kontrolisati na 30.000 km, dok zamenu pločica ili paknova, kao i čišćenje doboša, treba obaviti na svake 4 godine ili na 60.000 km.