Nedovoljno naduvane gume ne mogu da održe svoj oblik i imaju povećanu kontaktnu površinu sa podlogom nego što je predviđeno. Vek trajanja guma može da se smanji za 25%. Manji pritisak će smanjiti preciznost upravljanja naročito u krivinama i stabilnost vožnje. Osim toga povećava se unutrašnja temperatura gume, povećan otpor kotrljanja i povećanje potrošnje goriva.
Sa druge strane previše naduvane gume su krute i neelastične a kontaktna površina je smanjena. Prenaduvane gume mogu lakše da se oštete pri vožnji preko rupa i neravnina na putu. Takođe ne mogu da amortizuju neravnine na putu tako da vožnja postaje grublja i neprijatna.
Provera pritisaka u gumama
Nepropisan pritisak u gumama ima sledeće posledice:
- Umanjuje efikasnost kočenja
- Otežano upravljanje
- Umanjuje bezbednost vožnje
- Smanjena udobnost vožnje
- Neravnomerno trošenje guma
- Kraći vek trajanja guma
Prednosti duvanja guma azotom
Prednosti duvanja guma azotom su višestruke:
- povećan vek trajanja gume,
- smanjena potrošnja goriva,
- veća sigurnost i udobnost u vožnji
Održavanje pravilnog pritiska u gumama je veoma bitno sa stanovišta bezbedne vožnje. Osim toga je najvažniji faktor za duži vek trajanja guma.
Punjenje guma azotom je relativno nova tehnologija koja je preuzeta iz auto-sporta i avionskog saobraćaja. Azot je gas koji nije zapaljiv i potpuno je bezopasan za okolinu.
Azot, odnosno smesa azota za pumpanje guma, se sastoji od:
- 98% azot
- 2% kiseonika i ostalih gasova.
Svojstva azota čine ga pravim izborom za pumpanje guma.
Održava stabilan pritisak u gumama
Gume su porozne i vremenom gube pritisak čak i do 0.1 bar mesečno. Azot zbog molekula većih od molekula kiseonika, sporije ističe, tako da guma duže zadržava propisani pritisak (do 6 puta duže od guma naduvanih vazduhom). To direktno utiče na duži životni vek gazne površine i sigurnost vožnje.
Pritisak je stabilan bez obzira na temperaturu okoline
Azot je termički stabilniji, tako da se guma sporije zagreva i hladi, a time doprinosi bezbednosti na putu.
Smanjeno zagrevanje gume u vožnji
Pneumatici punjeni azotom sporije se zagrevaju i praktično je onemogućena pojava samozapaljenja gume. Time je smanjena mogućnost pucanja gume pri velikim brzinama ili pri dugim letnjim vožnjama.
Smanjena korozija felni, ventila i unutrašnje strukture gume.
Zbog smanjene količine kiseonika izostaju procesi korozije u unutrašnjosti gume. Takođe je smanjena korozija a samim tim i slabljenje ventila i felne, čime im se produžava vek trajanja.
Duvanje guma azotom donosi brojne prednosti:
- Ekonomična potrošnja goriva,
- Povećana je trajnost gume do 25%,
- Povećana bezbednost vožnje,
- Omogućeno konstantno prijanjanje gume za podlogu,
- Upravljivost bolja, vožnja udobnija.
Gume pumpane vazduhom je potrebno proveriti jednom mesečno a gume pumpane azotom 2-3 puta godišnje.